Vecka 1

När jag började med LCHF tyckte jag att det lät för bra för att vara sant. Skulle jag kunna äta god mat till jag blev mätt och ändå gå ner i vikt? Tydligen 🙂
Jag kommer inte att lägga ut vad jag väger, men jag kommer att lägga ut från vecka till vecka om vågen visar + eller – och även hur mycket. Ibland kommer jag även att lägga ut bilder på mig själv för att kunna jämföra under tidens gång. Jag kommer även att skriva hur jag tycker att veckan har gått osv.

5/6-12: -2,7kg
Efter en vecka med LCHF (började 29/5-12) så visade vågen -2,7kg, helt otroligt! Det har gått mycket lättare än vad jag trodde att det skulle göra. Vi har veckoplanerat maten och till middag gör vi 4 portioner så att vi får lunch dagen efter också, då känns det som att hälften är gjort eftersom man inte behöver tänka på lunchen. Det svåra har varit godissuget som gjorde sig påmint under helgen, men att gå ner i vikt är viktigare för mig än vad godiset är. Men det var som sagt en riktigt bra vecka 🙂 Fortsätter in i vecka 2 och det känns fortfarande väldigt bra, det är spännande att se vad som händer från vecka till vecka. Nästa invägning är Tisdag 12/6.

Detta inlägg publicerades i Vikt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar